10. kesäkuuta 2016

Lähimieskälli

Ajattelin että tuohon edelliseen hakutreeniin pitää saada vähän korjaussarjaa kun Huti heittäytyi silloin aivan ohjattavaksi, mutta eilen mulla olikin taas ihan eri koira treeneissä. Huti lähti tosi hyvällä asenteella jokaiselle pistolle ja etsi hyvin maalimiehet. Ei mitään ongelmaa sen suhteen. Ilmaisut sen sijaan oli nyt vähän huonot. Haukkui kyllä ja hyvällä asenteellakin, mutta vilkuili aika paljon mua taas :/

Hutin on aina vaikeampi haukkua mitä lähempänä itse olen maalimiestä. Niinpä tehtiinkin Hutille hyvä lähimaalimies källi. Jätin sen kolmannella löydöllä maalimiehelle ja palasin itse keskilinjalle ilman koiraa. Maalimies päästi koiran irti ja Huti juoksi mun luo. Vaikka tuli kovaa, niin reagoi hienosti matkalla olevaan maalimieheen, joka oli n. 10 m päässä keskilinjasta. Huti oli vähän ihmeissään tästä ja haukkui aluksi kohti mua. Rupesi kyllä itse tarjoamaan haukkua oikeaan suuntaan kun vai  seisoin paikoillani ja odotin. Tää oli Hutille kaikinpuolin tosi hyvä harjoitus. Pitää muistaa tehdä toistekin!

Haun jälkeen Vipa pääsi vielä tottistelemaan. Tehtiin seuruuta, eteentuloja ja noutoja. Vipa oli oikein pätevä. Erityisesti noutoihin oon nyt aika tyytyväinen. Vipalla alkaa olla hyvä ajatus nyt kapulan palautuksesta ja nostot on sen myötä tulleet nätimmiksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti