2. syyskuuta 2014

Maastot alkaa taas toimia

Ihanaa kun Huti alkaa olla jo ihan oma itsensä hakutreeneissä <3 Vauhtia piisaa normaaliin tapaan ja asenne on muutenkin kohillaan.

Tänään oli mun vetämän hakukurssin ekat treenit ja treenasin tietty Hutinkin kanssa lopuksi. Tehtiin viisi pistoa. Jollakin menin vielä varmuuden vuoksi vähän lähemmäksi lähettämän ja osa oli ihan täysmittaisia pistoja. Huti lähti joka kerta tosi hyvin eikä se enää näytäkään siltä, että se aikoisi pysähtyä. Ihan mahtavaa! :) Myöskin ilmaisut oli nyt siinä mielessä hyviä, että Huti aloitti joka kerta hyvin eikä koskenut yhtään maalimiehiin.

Myöskin esineruutuongelmat alkaa pikkuhiljaa ratketa kun olen pystynyt nyt tekemään suht usein pieniä treenejä. Nyt olen tehnyt muutaman peräkkäisen treenin niin, että olen tallonut vain kapean kaistaleen lähetyslinjan suuntaisesti ja kylvänyt sen täyteen esineitä. Esim 8 lähiesinettä, joista 6 on nostettu. En ole edes lähettänyt Hutia kunnolla ruutuun vaan olen vaan epämäärisesti päästänyt sen sinne ja yrittänyt ohjata sitä pysymään lähetyslinjan tuntumassa. Aluksi Huti ei meinannut pystyä ollenkaan etsimään esineitä, kun se jäi heti kiinni siihen kun yritin sitä ohjata kulkemaan lähetyslinjan suuntaisesti. Aluksi mulla oli ruudussa myöskin liian vähän esineitä (1-2 kpl), kunnes sain taas treenikaverilta hyvän vinkin, että esineitä kannattaisi olla aluksi tosi paljon, että Huti tajuaisi nopeammin homman pointin. Homma lähtikin heti ihan uusille urille kun esineitä oli enemmän. Huti alkoi jo parin treenin jälkeen keskittyä enemmän etsimiseen eikä se enää häiriintynyt niin paljoa mun ohjaamisesta.

Tänäänkin tehtiin pieni ruututreeni ennen hakua. Laitoin ruutuun 6 esinettä ja nostatin kaikki. Esineet nousi tosi hyvin. Myöskin viimeinen. Ja Hutin työskentely alkaa nyt näyttää siltä miltä pitääkin. Se ei enää keskity minuun vaan etsii päämäärätietoisesti esinetä vaikka välillä vähän ohjaisinkin. Täytyy nyt piakkoin kokeilla tehdä myös isompi ruutu jossa olisi ainakin yksi takaesine ja katsoa lähteekö Huti enää taakse ollenkaan :) Luulen kyllä, että lähtee tai jos ei lähde, niin parilla treenillä sekin saadaan varmasti palautettua kuntoon, kun etsimismoodi on nyt löytynyt :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti