10. maaliskuuta 2013

Nuorten koirien tokoringin näyttökoe

Perjantaina 8.3 pidettiin Etelä-Pohjanmaan kennelpiirin nuorten koirien tokoringin näyttökoe. Näyttökoetta oli arvioimassa Kiviahon Katja Heidin kanssa. Näyttökokeessa piti tehdä kokeenomaisesti neljä liikettä ja alo-luokan paikallamkuu. Yhden liikkeistä sai valita itse. Mä valitsin meille voi-luokan ruudun. Tää oli kyllä taas hyvä hermotreeni mulle. Jännitti nimittäin ihan pirusti. Ei niinkään se, että päästäänkö me rinkiin vai ei vaan se että kun mä haluasin näyttää muille mitä me Hutin  kanssa osataan, niin saanko mä sen taas niin kipsiin, että se näyttää vaan siltä ku me molemmat inhottais koko tokoa. Ja kyllähän se aika nihkeetä taas oli joskin loppuakohti me molemmat jo vähän rentouduttiin.

Seuruu: Ihan ok seuruu, mut ilme oli kyllä ikävä :(

Luoksetulo: Tää oli kyllä paha. Aatella nyt, että joutuu tekemään kauheen vaikeen alo-luokan luoksetulon! Vaa 15 m matkalla ja istumisesta :O Olin ihan varma, että Huti vaan tekis kaukoja. Kyllä se osas vielä luoksetulon tehä, mut tuli kyllä vähän varoen vaikka laukkaskin. Pa tais jäädä vähän vajaaksi.

Nouto: Ohjaaja ei taaskaan osannut heittää kapulaa. Heitin taas pitkälle ja vinoon. Huti teki kyllä ihan iloisen noudon, mutta jäi tosi vinoon eteen istumaan.

Ruutu: Huti lähti yllättäin tosi hyvällä vauhdilla ruutuun :) Paikkakin oli tosi takana. Stoppiin pitäisi saada vielä lisää treävyyttä ja maahanmenoon nopeutta, mut tää oli kyllä just sellanen suoritus minkä Huti nyt osaa. Tähän olin kyllä tyytyväinen.

Paikallamakuu: Huti meni nopsasti maahan mutta jäi vähän kenoon. Kenotti siinä kuitenkin täysin liikkumatta koko 2 minuuttia ja nousi myös ekalla käskyllä ylös. Hassu pieni Huti <3


video

Kaikenkaikkiaan kai ihan hyvä suoritus, mutta tuolle milelentilalle pitää kyllä tehdä jotain. Siis meidän molempien. Nyt ei taaskaan pystytty tekemään yhtistyötä koiran kanssa vaan mä koko ajan varoin, etten saa sitä ahdistumaan. Joskus pitäisi oikein vartavasten tehdä koetreeneissä todella pitkiä ja tylsiä liikkeidenvälejä. Mun pitäis harjotella sellasta, että koiran vire selvästi laskee ja se pystyisi silti nousemaan siitä ja tekemään liikkeitä. Ja mun pitäisi ottaa sitä välillä treeneihin niin, että en hillu ja heilu ja virittele sitä väkisin vaan se sais tulla ihan vaan sullisilla käskyillä mukaan ja tarjota mulle itse perusasentoa ja siitä sitte bileet.

Jälkikäteen saatiin tälläiset kommentit tuomareilta:
"Ohjaajan ja koiran yhteistyö on erittäin hyvää. Kiva koira, suht osaava jo. Ohjaaja on eleetön ja koiralla mukava työskentelyasenne. Seuruussa hyvä paikka ja piti kontaktia ok.

Kiinnitä huomiota :  Perusasennot kuntoon (pomput perusasentoon siirtymissä, pientä epätarkkuutta seuruun perusasennoissa). Luoksetulossa tempo vähän paremmaksi. Noudossa kapulan irrotus siistimmäksi (nyt piti hieman vetää kapula pois koiran suusta)."



 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti